sobota, 28 sierpnia 2010

wspominki.

Od wczoraj slabiej sie mam. Jakos tak sie przyplatalo zmeczenie i brak sil ogolny. Byly tez rozne dodatkowe atrakcje ale o tym jakos nie wypada tu pisac; ) Dzis nieco lepiej. Choc nie mam w sobie ogromnej energii do dzialania wrecz przeciwnie jakos na odwrot wiec jestem przyslowiowym flakiem; ) Zamierzam sie jednak bronic przed tym oslabieniem ogolnym.Pije duzo wody wiec powinno byc w porzadku. Wczoraj uslyszalam od br. A, ze:...pij wode, ona dobra jest. Mlyny kreci, statki nosi: ). Zatem zamierzam sie dostosowac do tego powiedzenia: )i uzupelniac plyny.


Bazylika Zasniecia.
Dwa dni temu bylam na Syjonie. Bardzo mi sie tam podobalo. Zwiedzilam benedyktynska bazylike Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny. Godne i piekne to miejsce. Bardzo piekne mozaiki i pociagajca prostota w wnetrzu kosciola. Mam zamiar jeszcze raz tam sie wybrac, bo naprawde jakos przypadlo mi do gustu to miejsce. Byla tam tez polska msza z okazji Swieta MB Czestochowskiej. W krypcie jest ikona MB Czestochowskiej-taki polski akcent maryjny tu w Jerozolimie.  Trzy dni temu wybralam sie tam sama zeby nie pobladzic nastepnego dnia. Tylko tyle,ze to bylo juz po 18. i generalnie wszytsko bylo zamkniete ale calkiem nie przeszkodzilo sie to wspiac na punkt widokowy i pozachwycac sie wiodokami na skapana w zachodzacym sloncu Gore Oliwna. Zmierzch jest   dosc urokliwy w Jerozolimie. Bardzo szybko wrecz blyskawicznie zachodzi slonce i zaczyna sie szarowka tak zwana i ciemnosc. Slonce zachodzace zalewa miasto i domy z zoltego kamienia. To daje fajny efekt.    Nawet dla takiej krotkiej chwili warto bylo sie na Syjon wybrac. Na Syjonie rowniez wedlug tradycji jest grob Dawida. Bylam. Nie poruszylo mnie to. W jakims niewyremonotwanym pomieszczeniu jest sarkofag,monument na dodatek zarzucony jest na niego jakis kawal materialu...siedzialy tam na plastikowach krzeslach pobozne zydowki i sie modlily. Dziwna niedbalosc o miejsce jak najbardziej swiete dla naszych starszych braci w wierze.


">

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz